NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Zręcznościowa] Marbles
Autor Wiadomość
Jakim 
Młodszy chorąży
Mjuzik Mejker


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 4 razy
Posty: 263

21763 Prestiż
  Wysłany: 22-07-2017, 16:15   [Zręcznościowa] Marbles

Tytuł: Marbles

Gatunek: Logiczno-zręcznościowa

Autor: Jakim
Grafika: strzelec
Dźwięk: Jakim (prowizoryczne)
Muzyka: Jakim (prowizoryczna)

Opis:
Marbles to klon starej gry logiczno-zręcznościowej z 1991 roku pod tytułem Logical, której celem jest umieszczenie w każdym kole czterech kul tego samego koloru. Kulki poruszają się po specjalnych szynach, natrafiając również na różne obiekty takie jak: teleporty, strzałki wymuszające ruch w określonym kierunku czy blokery przepuszczające kulki wybranego koloru. Każda kulka rozpoczyna swój ruch z głównej szyny, z której dostaje się do koła.

Grę utrudnia fakt, że po szynach mogą poruszać się maksymalnie cztery kulki, a czas na wpuszczenie kulki z głównej szyny jest ściśle ograniczony. Czasem zdarza się, jak na załączonym obrazku, że na planszy usunięte mogą zostać tylko kulki określonego koloru albo kulki w określonym układzie.

Lewym przyciskiem wypuszczamy kulę z koła, prawym - obracamy koło o 90 stopni.

Zrzuty ekranu:


Online:
jakim.itch.io

Uwagi:
game_end() zawiesza grę, także po przegranej lub przejściu gra się zwyczajnie zamrozi. Klawiszem page down możemy pominąć poziom (dla leniwych).
Ostatnio zmieniony przez Jakim 24-07-2017, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Oskar1101 
Sierżant


Główny edytor: MMF2
Pojedynki: być może
Skype:
Pomógł: 6 razy
Posty: 133

928 Prestiż
Wysłany: 22-07-2017, 17:14   

Pamiętam jak pokazywałeś screeny czy nawet jakieś filmiki z produkcji tej gry kilka lat temu.
 
     
wermi 
Major
Depressive Disorder


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: TGF
Pomogła: 53 razy
Posty: 1012

15738 Prestiż
Wysłany: 22-07-2017, 18:16   

Nie grałem długo, ale silnik wygląda w porządku. Myślę, że przydałoby się dać "zaliczonym" kołom bardziej widoczne oznaczenie, zaliczeniu mógłby też towarzyszyć bardziej intensywny efekt graficzny.
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 818

8347 Prestiż
Wysłany: 23-07-2017, 18:48   

Miałeś to skończyć już rok temu :P
http://romanx.webd.pl/nb/...ighlight=#56138
Fajnie się gra, choć gra wydaje się dość prosta. Wymaga trochę refleksu, więc pewnie potem, gdy będzie więcej kół i elementów modyfikujących ruch, to nie będzie już tak łatwo.
Nie ma żadnego wskaźnika, ile jeszcze muszę zebrać kulek do zakończenia poziomu. Zbieram, zbieram i końca nie widać. Przeszedłem do drugiego poziomu, w drugim też trochę nazbierałem, ale nie wiedziałem, ile jeszcze muszę, więc dałem sobie spokój. Nie wiem też, do czego jest ta różowa klepsydra, wcale się nie rusza. Domyślam się, że jeszcze nie jest dokończona.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Jakim 
Młodszy chorąży
Mjuzik Mejker


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 4 razy
Posty: 263

21763 Prestiż
Wysłany: 23-07-2017, 18:59   

Niestety dopiero teraz znalazłem czas na pisanie gier.

Celem gry jest ułożenie kulek tego samego koloru w każdym pierścieniu, "odhaczone" koła nieco się różnią od pozostałych (zgadzam się z uwagą wormiego - planuję bardziej to wyeksponować).

Zgadza się, klepsydra jest nieskończona. W następnej wersji będzie już zrobiona, ponadto będzie więcej elementów utrudniających rozgrywkę. Nie ma ich póki co w grze z jednego powodu - wersja HTML5 buguje się na nich z nieznanego mi powodu, wersja offline tego problemu nie ma.

Obecne trzy poziomy pochodzą z oryginalnej gry. Mam przygotowany już tutorial wprowadzający gracza w kolejne elementy gry: trzon silnika jest zrobiony, pozostaje stworzyć menu i, co ważniejsze, wykończyć wszystkie levelsety.

Pozdro.

PS Czy macie pomysł, czym zastąpić prawy przycisk myszy w wersji na Androida?
 
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 818

8347 Prestiż
Wysłany: 23-07-2017, 19:48   

Aha, ja to układałem cały czas na tych samych kołach. Dobrze by było to bardziej zaznaczyć, bo nie zauważyłem, żeby wykorzystane koło czymś się różniło od pozostałych.
Na Androida to pozostaje chyba tylko podwójne tapnięcie. Ikonki przy każdym kole byłyby niewygodne, a konieczność dłuższego przytrzymania trwałaby za długo przy dość dynamicznej rozgrywce.
_________________
Pies Syrena - GRA UKOŃCZONA.
 
 
     
Natie 
Bohaterka


Główny edytor: Fusion 2.5
Pojedynki: nie
Pomogła: 7 razy
Posty: 380

10110 Prestiż
Wysłany: 24-07-2017, 06:35   

Cytat:
PS Czy macie pomysł, czym zastąpić prawy przycisk myszy w wersji na Androida?


Może na Androidzie zrób tak że dotknięcie kulki ją uwalnia, ale pionowy gesture nad całym kołem je obraca.
_________________
...
 
     
Jakim 
Młodszy chorąży
Mjuzik Mejker


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 4 razy
Posty: 263

21763 Prestiż
Wysłany: 24-07-2017, 13:56   

Podwójne tapnięcie jest ok, ale na małych rozdzielczościach trzeba mieć dużą precyzję, żeby przypadkiem nie wypuścić jakiejś kulki przy obrocie koła. Gesture w teorii brzmi nieźle.

W obecnej wersji jest już 15 poziomów. Poprawiłem też klepsydrę (chociaż poziomy mają ustawiony czas na 20 minut). Page down przeskakuje do następnego poziomu. Enjoy.
 
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37281 Prestiż
Wysłany: 24-07-2017, 17:11   

W symbianach odpowiednikiem prawego przycisku było przytrzymanie palca. Moim zdaniem to najbardziej intuicyjny sposób.
 
     
Jakim 
Młodszy chorąży
Mjuzik Mejker


Główny edytor: GameMaker
Pojedynki: tak
Pomógł: 4 razy
Posty: 263

21763 Prestiż
Wysłany: 24-07-2017, 17:15   

Przytrzymanie prawego przycisku kosztuje czas w tego typu rozgrywkach.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group