NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Szukam] [TGF] Kupię silnik edytora map
Autor Wiadomość
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Pomógł: 12 razy
Posty: 241

12186 Prestiż
  Wysłany: 05-08-2007, 17:50   [Szukam] [TGF] Kupię silnik edytora map

Tak jak w temacie: Kupię silnik edytora map z możliwością zapisywania i wczytywania map oraz tekstur. Wiem, że nikt się nie skusi. Dam moje wszystkie punkty prestiżu. :smile:
Ostatnio zmieniony przez Minty 12-09-2009, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3447

33784 Prestiż
Wysłany: 05-08-2007, 18:03   

"Map oraz tekstur" - map to rozumiem, ale nie czaję tekstur. Chodzi o elementy mapy po prostu?
 
     
Aleks 
Moderator
Wilczek


Główny edytor: GDevelop
Skype:
Pomógł: 78 razy
Posty: 636

28587 Prestiż
Wysłany: 05-08-2007, 18:37   

Taki edytor można z łatwością stworzyć w MMF2 (#245)

W tgf to sporo roboty z czymś takim byłoby
_________________
( Przystan Ocalenie | Centaurus | Skrzydlaty Pies | WWF | Nakarm Psiaka )
 
     
Don_Sotto 
Bohater


Główny edytor: MMF2 Dev
Pomógł: 7 razy
Posty: 221

2783 Prestiż
Wysłany: 05-08-2007, 18:55   

RX: Zapewne chodzi o możliwość tworzenia różnego rodzaju podłoża na mapie.
_________________
A ty - czy lubisz grać w słabe gry? Nie czyń drugiemu, co Tobie nie miłe. / www.donsotto.pl /
 
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Pomógł: 12 razy
Posty: 241

12186 Prestiż
Wysłany: 05-08-2007, 19:05   

Chodzi mi o to, że pakujesz rysunki o rozmiarze 32x32 (tylko) i wyświetla Ci się to na liście, a Ty to możesz ustawić na mapie. ;)
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3447

33784 Prestiż
Wysłany: 05-08-2007, 19:28   

smiiile napisał/a:
Chodzi mi o to, że pakujesz rysunki o rozmiarze 32x32 (tylko) i wyświetla Ci się to na liście, a Ty to możesz ustawić na mapie.

Jednynie w MMF i MMF2 (prościej). W TGF w zasadzie dałoby się zrobić, ale gra byłaby nieużywalna. TGF z grubsza pozwala na wykorzystanie tylko wbudowanych w edytor elementów.
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Pomógł: 12 razy
Posty: 241

12186 Prestiż
Wysłany: 05-08-2007, 19:44   

W takim razie ten warunek jest nie ważny. Tylko żebym bez problemu mógł dodać warunek z innym obiektem grafiki.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3447

33784 Prestiż
Wysłany: 06-08-2007, 14:49   

Coś jak to?
http://romanx.webd.pl/down/edytor_map.zip

Ma auto-odczyt i zapis.

Prestiżu nie musisz dawać, edytorek jest za darmo.

Możesz go zoptymalizować, np. dodając archiwizację (Zip/Unzip object) i skokowy zapis pozycji - tj. jeśli mapa jest w kratki (np. 16x16) - zapisujesz tylko pozycję kratki (np. 4,6 dzieląc pozycję 64,96 przez 16), odczytujesz analogicznie (4x16,6x16) - oba te rozwiązania zmniejszą rozmiar pliku, ale minimalnie zwiększą czas odczytu. Przy okazji pierwsze rozwiązanie pozwoli zabezpieczyć poziomy hasłem (do zipa :P ).
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Pomógł: 12 razy
Posty: 241

12186 Prestiż
Wysłany: 06-08-2007, 15:07   

Bardzo ładnie. A dałoby się zrobić edytor map oparty na tym tutorialu? -> Klik!
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3447

33784 Prestiż
Wysłany: 06-08-2007, 15:30   

Wygląda, jakby się dało. Tylko po co?
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Pomógł: 12 razy
Posty: 241

12186 Prestiż
Wysłany: 06-08-2007, 17:11   

Jest krócej i bez użycia fast-loopa, o którym nie mam zielonego pojęcia, a nauki o nim nie są mi wskazane. :madugly:
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 06-08-2007, 20:11   

Wtedy generowanie planszy potrwa duuużo dłużej, a to dopiero nie jest wskazane. Jeżeli nie znasz fast loopa, to pora się go nauczyć. FL to nie twój wróg...
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3447

33784 Prestiż
Wysłany: 06-08-2007, 21:01   

Uruchamiając pętlę każesz TGF-owi wykonywać zdarzenia oznaczone warunkiem Loop trigger. Wykonuje je podaną ilość razy w jednej chwili. I tyle! Co tu więcej rozumieć :P

BROO wykonał kiedyś znakomity kurs obsługi FL:
http://romanx.webd.pl/nb/viewtopic.php?t=582

Ten kurs Onlinera jest zły. Przecież programista nie zrobi dwóch list, które zawierają mu liczby od 1 do 1024! Uruchomi po prostu funkcję i tyle.

Przeczytałem dokładniej kurs i mogę stwierdzić, że jest całkowicie do bani, nie działa, zużywa niepotrzebne zasoby itp., np.:

Kod:
Set counter to List Select$(list1)

Jeśli próbowałeś to zrobić i nie działało, to nie twoja wina :P Nie można licznikowi przypisać wartości tekstowej. To samo jest dalej ("Set x coordinate to Get Text$(edit1)")...

Najśmieszniejsze jest to, że Onliner zapomniał o najważniejszym, czyli o tworzeniu obiektów. Gdyby to poprawić, to prosty poziom z np. 15 elementami ładowałby się całą sekundę...

Zresztą, jak chcesz się rozczarować - zrób to sam :) I dalej polegaj na tamtejszych kursach. W przeciwnym wypadku: http://romanx.webd.pl/klikipedia/ :)
 
     
creesee 
Młodszy chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: GameMaker Studio 2
Pojedynki: być może
Pomógł: 12 razy
Posty: 241

12186 Prestiż
Wysłany: 07-08-2007, 10:46   

A nie dałbyś rady zrobić edytora map bez użycia Fast Loop'a wedle Twojego uznania? ;)
Co do kursu... Fast Loop nie jest moją dobrą stroną. Próbowałem przeczytać kurs baaardzo uważnie i... nic. :cry:
 
     
Fadex 
Legenda
#4; #12; #18; #20; #21; #27


Główny edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 105 razy
Posty: 1773

51612 Prestiż
Wysłany: 07-08-2007, 11:05   

Smiiile, nie rozumiesz. Bez Fast loopa generowanie 50 kawałków terenu (zakładając, że masz kompa 10GHz) potrwa sekundę. Jeżeli to będzie 150 kawałków - 3 sekundy, 1000 kawałków - 20 sekund... to jest po prostu bez sensu tak marnować czas. Z Fast loopem ułożenie 1000 kawałków trwa 0,02 setne sekundy + opóźnienie, ze względu na dużą liczbę pętli, co przy kompie 1,5GHz daje nam ok. 0,5 sekundy...

Fast loop po prostu przyśpiesza te funkcje. Patrz:
Zenek miał FPS 50 i zrobił zdarzenie, żeby obiekt zawsze przesuwał się o jeden pix w prawo.
Jasiu natomiast miał na swoim komputerze tylko 30 FPS, ale zastosował fast loopa, zawsze odpalał pętle 0, 3 razy. Podczas pętli 0 obiekt przesuwa się o 1 pix w prawo.

Teraz patrz:

Kod:
Zenek Jasiu
Po 1 sekundzie: 50pix 90pix (od startu)
Po 2 sekundach: 100pix 180pix (od startu)
Po 3 sekundach: 150pix 270pix (od startu)
Po 4 sekundach: 200pix 360pix (od startu)

Jak widzisz, Fast Loop po prostu przyśpiesza pętlę TGF'a, to wszystko. Polecam też przeczytać mój kurs (jest chociażby na KPedii)
_________________
If it doesn't have to work, I can optimize any code to a runtime of zero. What's your superpower?
wat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group