NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Pociski naprowadzane
Autor Wiadomość
Ishimura 
Chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy
Posty: 299

4530 Prestiż
Wysłany: 08-09-2018, 23:25   Pociski naprowadzane

Cześć, chciałbym stworzyć pociski naprowadzane czyli takie które najpierw są wystrzeliwane w losowym kierunku a potem płynnie nabierają kurs na cel.

Czy ktoś robił coś podobnego ?
 
     
msg 
Pupogłowy
tchórzy i leniwych.


Główny edytor: KNP
Drugi edytor: KNP
Pomógł: 73 razy
Posty: 1365


39733 Prestiż
Wysłany: 09-09-2018, 15:46   

Najbanalniejszy sposób to dołożenie dodatkowego obiektu, za którym podąża pocisk. Obiekt ten musi się stworzyć poza poziomem albo po prostu daleko od działka (dalej niż cel pocisku). Niewidoczny obiekt goni gracza a pocisk goni niewidoczny obiekt. Zrobiłem przykład dla 1 pocisku.
https://www.dropbox.com/s...tting1.mfa?dl=1
W trakcie robienia przykładu naszło mnie, że za pomocą funkcji VAngle można płynnie przejść z losowej wartości 0-359 do obliczonej jako kąt docelowy, stanowiący podążanie za celem. Wtedy powinno się to udać ustawić bez dodatkowego obiektu i łatwiej będzie przeskalować na wiele pocisków.
_________________
:razzugly:
 
     
Ishimura 
Chorąży


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: MMF2 Dev
Pojedynki: nie
Pomógł: 11 razy
Posty: 299

4530 Prestiż
Wysłany: 10-09-2018, 17:40   

Podążanie za celem oczywiście potrafie wykonać. Chodzi mi bardziej o efekt płynnego zakręcania po łuku, po wystrzale i nabieranie właściwego kierunku.

Mogę prosić o plik mfa, bo tego co wrzuciłeś nie mogę otworzyć
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1705

36615 Prestiż
Wysłany: 12-09-2018, 21:47   

Ja bym spróbował tak:
Niech pocisk ma zapamiętaną wartość kąta kierunku, w jakim się porusza
Oblicz kąt do celu i zapamiętaj w jakimś liczniku, albo innej zmiennej w pocisku.
Teraz określ czy pocisk powinien zakręcać w lewo czy w prawo i na tej podstawie dodaj lub odejmij od kąta kierunku jakąś niedużą stałą.
 
     
kamiledi15 
Porucznik


Główny edytor: TGF
Drugi edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 737

4852 Prestiż
Wysłany: 13-09-2018, 11:08   

A nie można jeszcze prościej? Jak cel jest po lewej od pocisku, to odejmij 1 od kąta, jak po prawej, to dodaj. Tak samo trzeba by było zrobić z osią y. Można dać mniej lub więcej niż 1, żeby zmienić prędkość zakręcania. Zrobiłem coś podobnego, żeby w mojej grze zrobić spowolnienie czasu, kursor goni wtedy niewidzialny obiekt w zwolnionym tempie i dzięki temu myszka rusza się wolniej niż normalnie.
Żeby zakrecal bardziej płynnie, to zrobiłbym, że im dalej w lewo lub prawo jest cel, tym szybciej zakręca. Czyli dodatkowy licznik, który mierzy odległość w osi x i y i od tego uzależnia prędkość obracania. Powinno to dać efekt płynnego obrotu, bo im bardziej cel będzie się oddałał, tym bardziej zakręcanie będzie przyspieszać, a im bliżej, tym wolniej.
_________________
Pies Syrena - stan na 16.10.2018:
- etapy - 35 z 36 gotowe (brak finału),
- muzyka - CAŁA GOTOWA!
- filmy główne - 18 z 39 gotowe,
- krótkie filmy przegranej - 10 z 19 gotowe.
 
 
     
Sne 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3438

35593 Prestiż
Wysłany: 19-09-2018, 19:58   

Direction Calculator ma akcję obrotu obiektu w kierunku innego obiektu, co rozwiązuje każdy aspekt problemu. http://romanx.webd.pl/?61
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group