NukeBoards - Kreatywność przede wszystkim
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  DownloadDownload
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
[Mam] 360!
Autor Wiadomość
Mateusz 
Starszy chorąży
GT member


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pomógł: 4 razy
Posty: 436

16663 Prestiż
Wysłany: 04-07-2008, 09:52   

o tak, stara wersja działa u mnie bez zarzutów : O
_________________
http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3447

33784 Prestiż
Wysłany: 04-07-2008, 10:10   

Bez sensu :)
Problem jest chyba tu: http://mihd.net/jnw95gb - powiedzcie, co wam wyświetla licznik.
 
     
Mateusz 
Starszy chorąży
GT member


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Pomógł: 4 razy
Posty: 436

16663 Prestiż
Wysłany: 04-07-2008, 11:21   

Różnie bywa, piłeczka poruszała się tylko przy wartości 1 (która się wylosowała przypadkiem, RAZ) oraz przy -432oee0,34 czy jakoś tak :P

inne wartości:
http://img353.imageshack.us/img353/2902/rxfl8.jpg
_________________
http://romanx.webd.pl/kli...tle=Mateusz9206 Mój profil na Klikipedii.
 
     
NeVermore 
Bohater


Pomógł: 3 razy
Posty: 62

5143 Prestiż
Wysłany: 04-07-2008, 12:37   

Stare działa. A jaka jest miedzy nimi różnica? To możliwe że wprowadzenie metody Fenrira zwiesza niektóre MMF?

Mateusz, aktualizowałeś swoje MMF do najnowszej wersji? Bo ja jeszcze nie, może w tym jest problem :)
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3447

33784 Prestiż
Wysłany: 04-07-2008, 14:44   

Mateusz: Wygląda normalnie... tak powinno być.

NeVermore napisał/a:
To możliwe że wprowadzenie metody Fenrira zwiesza niektóre MMF?

Być może, bo wtedy wartość int jest ustawiana na float. :P

Zrobiłam właśnie program diagnostyczny, który wyjaśni sprawę. Wiem na pewno, że tylko w starych wersjach MMF2 zachodzi błąd.

http://mihd.net/hgapt25
(trzeba nacisnąć guzik i przesłać mi wynik na GG lub PW, przy okazji mówiąc które kółko się porusza, a które nie)

EDIT:
Wyniki testów (thx PoW): niektóre wersje MMF2 z jakichś przyczyn uważają zmienne obiektów aktywnych za int, a nie float. Dlatego nie działało. Aktualnie w archiwum są dwie wersje: nowa i stara, gdzie występuje mnożenie wyników sin i cos przez stałą.

Link taki sam: http://romanx.webd.pl/down/360.zip
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 04-07-2008, 17:41   

RomanX napisał/a:
niektóre wersje MMF2 z jakichś przyczyn uważają zmienne obiektów aktywnych za int, a nie float.

Dlatego ja zawsze zmienne mnożę przez 1.0 - by mieć pewność, że będzie to float.
np.

Kod:
PosX*1.0+Cos(Kat)
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3447

33784 Prestiż
Wysłany: 04-07-2008, 18:03   

Fenrir napisał/a:
Dlatego ja zawsze zmienne mnożę przez 1.0 - by mieć pewność, że będzie to float.

Testowane i nie rozwiązuje tego problemu.
 
     
jarlfenrir 
Generał brygady


Główny edytor: Fusion 2.5
Drugi edytor: TGF2
Pomógł: 82 razy
Posty: 1731

37283 Prestiż
Wysłany: 04-07-2008, 21:02   

RomanX napisał/a:
Fenrir napisał/a:
Dlatego ja zawsze zmienne mnożę przez 1.0 - by mieć pewność, że będzie to float.

Testowane i nie rozwiązuje tego problemu.

A to ciekawe, bo u mnie działało zawsze. Nawet na starym MMFie. Dziwne, widać każdy z nas ma innego MMFa :D
A dowodem, że to działa jest moja gra Crimson, gdzie pierwotna wersja była jeszcze robiona w starym MMF'ie.
 
     
Tropik 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2
Posty: 79

4246 Prestiż
Wysłany: 04-07-2008, 23:18   

RomanX - dasz radę stworzyć silnik 360 strzał dla NPC? Chodzisz ludzikiem i strzelasz... idą wrogowie i też strzelają. Nie wiem czy jest możliwość zrobienia tego wszystkiego na 1 lub 2 obiektach Advanced Dir. bo takie rozwiązanie byłoby najlepsze...
_________________
tamtomasz.pl
 
     
Ploo 
Chorąży


Główny edytor: MMF2
Pomógł: 8 razy
Posty: 288

8352 Prestiż
Wysłany: 05-07-2008, 11:44   

Tropik napisał/a:
RomanX - dasz radę stworzyć silnik 360 strzał dla NPC? Chodzisz ludzikiem i strzelasz... idą wrogowie i też strzelają. Nie wiem czy jest możliwość zrobienia tego wszystkiego na 1 lub 2 obiektach Advanced Dir. bo takie rozwiązanie byłoby najlepsze...


Jaka roznica czy to ty przyklad ktory pokazuje jak zrobic dla swojego gracza 360 czy dla wroga 360? 360 to 360, jeden Adv Dir starczy.
 
 
     
Tropik 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2
Posty: 79

4246 Prestiż
Wysłany: 05-07-2008, 12:26   

Próbowałem na jednym i są ogromne bugi. A to że przeciwnik strzela w tym kierunku co ja, a to że cośtam cośtam ... itd itp :P po prostu - nie wychodzi mi to.
_________________
tamtomasz.pl
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3447

33784 Prestiż
Wysłany: 05-07-2008, 14:36   

http://mihd.net/g54hp2b

Drugie rozwiązanie jest znacznie lepsze, prawdopodobnie je stosujesz - ale wymaga wybrania konkretnego obiektu wroga, który ma strzelać, a tego prawdopodobnie nie zrobiłeś - dlatego nie działało.
 
     
NeVermore 
Bohater


Pomógł: 3 razy
Posty: 62

5143 Prestiż
Wysłany: 05-07-2008, 14:58   

W pierwszym przykładzie nie działa chyba strzelanie graczem (albo to tylko znowu anomalie mojego MMF)
 
     
Minty 
Stwórczyni
omc dr fizyki


Główny edytor: Fusion 2.5 Dev
Drugi edytor: Construct
Pojedynki: być może
Pomogła: 259 razy
Posty: 3447

33784 Prestiż
Wysłany: 05-07-2008, 15:02   

A no tak, zapomniałam zrobić wersji dodatkowej :P Teraz są obie (włącz 360!XM.mfa):
http://mihd.net/g54hp2b
 
     
Tropik 
Plutonowy


Główny edytor: MMF2
Posty: 79

4246 Prestiż
Wysłany: 05-07-2008, 15:14   

Robiłem podobnie jak Ty RomanXie, ale już wiem dlaczego mi nie wychodziło :D
Dzięki Ci "Stwórco" :P
_________________
tamtomasz.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

PSK Cytaty Klikibaza - kopia wszystkich klików Klikipedia - encyklopedia o tworzeniu gier Discord KlikCzat Zaproszenie
Daj piniondza Wielkie Muzeum Klikowe

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group